Mai délelőttünk doktor néninél telt.

Először Adrikát vittem el vizsgálatra, mert egyre csúnyábban köhög és folyamatosan, majd alig egy óra múlva kezdődött az egészséges tanácsadás Áronnak.

Oda már egy héttel hamarabb is mehettünk volna, ha nem lett volna előtte lázas - és vártuk hogy megérkezik az agyhártyagyulladás elleni védőoltás, és azt is be akartuk adatni - bár a tesókat nem oltattuk be, sem a doktor nénink, sem a védőnő, sem pedig mi nem vagyunk oltás pártiak.

A súlyán (9kg) és a testhosszán (73cm) kívül a szokásos fejkörfogat, mellkörfogatmérés is megtörtént, néhány keresztkérdést is tettek fel azzal kapcsolatban hogy miket csinál, majd doktor néni megvizsgálta.

Megemlítettük a védőoltást, ami még mindig nem érkezett be a patikába és rákérdezett a doktor néni, hogy ragaszkodunk-e hozzá. Egyébként sem vagyunk  a pártján, de amit elmesélt erről az oltásról,  azok után pláne nem - tanácsadás után mentem a patikába visszakérni a receptet. Lényeg az, hogy mostanában egy kisbabánál egy elég súlyos szövődmény lépett fel ennek az oltásnak köszönhetően, valószínű emiatt is hiánycikk most az oltóanyag, ( a szülők:anya-apa orvos, egyikőjük orvoslátogató, másikuk betegjogi képviselő, mint ahogy a  védőnőnktől  megtudtam). Szóval: eddig is mérlegeltem, mekkora a valószínűsége,hogy megkapja a betegséget és mekkora a valószínűsége az oltási szövődménynek és az alapján döntöttem. Két ovisunk egyedül a bárányhimlő elleni oltást kapták el, azt viszont nem bántam meg, bár épp az elmúlt hetekben lett a barátnőm kislánya bárányhimlős a 3 éve beadott oltás ellenére - viszont mintegy 5 nap alatt lezajlott nála szövődmények nélkül néhány pöttyel az egész betegség.

A csecsemőtanácsadó tele volt pici babákkal, de hamar érkeztünk, hamar távoztunk. Áronom szeme gyanúsan csillogott (bár rendben találtatott). Mikor betegszik meg a gyermek? Amint elmegy a védőnő, amint kilépünk a tanácsadó helyiségből...Koradélután már 39,4-es lázat mértem popsiban, majd egész délutáni náthát, levertséget tapasztaltam.

Adrika is folyamatosan köhög, Apa tegnap lett lázas...Tényleg nagyon várom már, hogy végre mindenki egészséges legyen!

 

Szerző: gneke  2009.03.24. 21:30 5 komment

Címkék: betegség védőnő fejlődés áron

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr91023466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2009.03.30. 07:58:20

Nálunk is hiánycikk az oltás (prevenar, gondolom erről írsz), de H még nem kaphatja meg a másodikat, mert január óta köhög.,....
a bárányhimlőt én is fontosnak tartom, örülök, hogy jó tapasztalataid vannak :) Mihamarabb beadatom!

Puszi nektek, köszönöm a felköszöntést!

gneke 2009.03.30. 11:19:38

Ingrid: szia! A Prevenar is hiánycikk, mióta ingyenes lett azóta írják az igénylőkről a listát a doktor nénik-bácsik. De a mellékhatást, ami most egy kisbabánál fellépett, nem erről írtam, nem akartam megnevezni, de a Meningitecről van szó, ami a Meningococcus elleni oltás.
A bárányhimlő elleni is nagyon megosztja a közvéleményt, de én nem bántam meg. Sajnos úgy számolom, hogy azt majdnem mindenki megkapja és ha ennek a tizedénél szövődmény lép fel, az elég sok. Márpedig ez a vírus eléggé eldurvult a mi gyermekkorunk óta.

Ingrid 2009.04.02. 07:43:02

Kicsi Áron!
Nagyon boldog névnapot kívánunk szeretettel!

Legyen szép ez a nap!

Ingrid 2009.04.02. 07:44:28

Gneke: Köszönöm a választ.

gneke 2009.04.02. 13:43:38

Ingrid: köszönjük a köszöntést!
süti beállítások módosítása