Az egész szeptember elsején kezdődött.

Andoréknak (tavaly Adrikáéknak is) volt egy kis műsoros elsős köszöntő a tornateremben, ahol az elsősökön kívül az elsősök szülei is jelen voltak. A fő attrakció egy Vojtina Bábszínházbali színész kb. félórás műsora volt. Adott egy férfi, gitárral a kézben, jó humorral, fülbemászó dalokkal, aki ért a gyerekek nyelvén és őket is bevonja a műsorba- tehát teljes a siker. Bár a műsorát már tavaly is láttam, illetve kétszer ovis őszi napon, de azért kicsit változtatott mindig rajta, mondjuk a "Ha jó  a kedved" kezdetű dalt mindig előadta, ovis őszinapon már egyszer jártam úgy, hogy rég nem énekelt dalt adott elő (Erdő szélén házikó...) és azt énekeltem utána hetekig, de emlékeim szerint az Üveggolyót csak az idén hallottam tőle. És én azóta is ezt éneklem:


Repítsd messze szél, a hegyen-völgyön át,
Repítsd messze szél a szívünk dallamát!
Remélem, hogy sok gyerek majd énekel velem,
E dallal, én most nekik üzenek:
Refrén:
Egy csöpp üveggolyó, legyünk együtt jó barátok,
Kis üveggolyó, teljesíti kívánságod,
Csöpp üveggolyó, kis üveggolyó
Azt akarjuk, azt szeretnénk, azt kívánjuk mind, hogy
Ti és mi, barátok legyünk, és játsszatok velünk vidáman,
óóó,
Ti és mi, barátok legyünk, és játsszatok velünk vidáman,
óóó.


Nagyi még csak játszik is, ha nem fáj a feje,
De apunak és anyunak rám sosincs ideje,
Pedig hát a gyerek az egy olyan szerkezet,
Mely utálja spenótot, de játszani szeret.
Refrén
Kaptam néhány üveggolyót szülinapomra,
Nem cserélném senkivel sem kártyanaptárra,
De odaadnám a bátyámnak, ha eljönne velem
Az állatkertbe, mert én azt oly nagyon szeretem.

Refrén

 

Persze az első versszak sehogy sem akart eszembe jutni, énekeltem anélkül, tegnap jött az ötlet, hogy gugli a barátom biztos segít. Hihetetlen, de alig hogy bekapcsoltam a gépet, hogy rákeressek több nap után épp eszembejutott a kezdősor is. De ha már sikerült rátalálnom a szövegére, találtam mást is. Igazi régi tábortűz mellett énekelhető (vagyis bárhol nem csak ott) dalokat, és olyanokat amiket kislányként majd nagylányként annyiszor énekeltem, énekeltünk, iskolaudvaron, táborban, mindenhol. A címbeli idézet egyik kedvencemből való, ami úgy kezdődött,, hogy Észak felé szállnak már a vándormadarak (ismeri valaki? - ugye igen?) aztán jött a többi kedvenc, Régi mesékre emlékszel-e még, Csak azért szeretem a mesét...

 

Tegnap délután elkezdtem a gyerekeknek is az Üveggolyót énekelni, Andor emlékezett rá a múlt hétről, szépen lassan kezdhetem ezeket is tanítani Nekik, olyan jók ezek a dalok, és annyira fülbemászó a dallamuk,  a szövegük.

Adrikának tegnap elkezdődött az első zeneiskolai foglalkozás, az első szolfézsóra, s bár hangszert csak jövőre kell választania (fuvolázni szeretne) kicsit önző módon nem bánnám MOST ha a klasszikus gitárt választaná...

 

Szerző: gneke  2010.09.07. 14:14 1 komment

Címkék: zene szabadidő

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr912277659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szláviné Hamar Judit 2019.03.28. 18:12:16

Sziasztok! Ezt a zenét( Üveggolyó), meg lehet találni valahol?
Válaszokat előre is köszönöm! :)
süti beállítások módosítása