Hogyan lehet egy ovis gyereket leszoktatni az alvás alatti bepisilésről? (Ami egyébként szeptember eleje óta fordul elő ismét). "Ha még egyszer előfordul, megfojtalak". Nekem erre nincs tapasztalatom, mert csak három gyerekem van, tehát sokkal kevesebbet nevelek, mint egy óvodapedagógus. Ő már csak tudja  a megoldást.

Azért remélem a nagyobb tapasztalat birtokában sem ez a megoldás a problémára...Sokkal egyszerűbb lenne mondjuk nem kifázatni a  gyereket, úgy hogy  az októberi őszben ugyanabban ruhában kiengedni az udvarra, mint amiben a csoportszobában van - értem ezalatt, hogy nincs sapka a fején, nincs rajta pulcsi, csak az a hosszúujjú póló, nadrág, mint a benti szobában.

Áron szerint ez nem fog előfordulni (hogy megfojtják), mert akkor óvó néni börtönbe kerül, meg egyébként is szereti őt, nem fog ilyet csinálni.

Bíztató.

Szerző: gneke  2012.10.16. 21:14 7 komment

Címkék: fejlődés óvoda áron

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr134852998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildiko78 2012.10.16. 21:53:55

Hát nálunk is előfordult. Aztán mikor már minden nap, elhoztam a gyereket ebéd után.
Két hét pihi után, második nap nem volt gond, remélem így marad.

Szerintem sokk volt neki három hónap szünet után az ott alvós rendszer. Mindenesetre nagyon büszke magára, ő is mi is hangoztatjuk is eleget, hogy ő milyen ügyes.

ildiko78 2012.10.16. 21:54:49

ja és szerintem egy pont után már szándékosan csinálta, mert így több figyelmet kapott. Itthon is az óvódában is.

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2012.10.17. 14:00:55

Háááát....csak az én naiv kis lelkem gondolja azt, hogy egy ilyen mondat nem hangozhat el egy óvodapedagógus szájából??????

gneke 2012.10.17. 21:25:42

@ildiko78: Szerintem is benne van a pakliban a figyelemfelkeltés. Nagyon érdekesen alakult Áronka szobatisztasága,a délutáni alvásról alatti az előző tanévben megoldódott, az éjszakai pedig a nyári szünet első napjával...kb egészen szeptember elejéig. Tehát van köze az ovinak annyiban a dologhoz, hogy nyilván nem ő a központ ott, mint ahogy családi körben mégiscsak a legkisebbünk, több figyelmet kap.

gneke 2012.10.17. 21:31:03

@PBea: Az én lelkem is naív. Reménykedtem én, hogy nem hangzott el, de először anyukám fogadott ezzel, hogy áronka ezt mondta neki, aztán este otthon én is faggattam, "ugrasztottam a nyulat a bokorból" és nekem is mondta, majd folytatta azzal, hogy nem történhet meg, mert...amit leírtam. A szitu nekem azt sugallja, hogy sajnos elhangzott ez a mondat. Bár nem védem a gyereket, meg egyébként is ilyet semmilyen körülmények közt nem mondunk,mint ami elhangzott, de állítólag Áron meg direkt csinálja. Szóval Ildiko78 is jól látja a helyzetet, van benne figyelemfelkeltés bőven.
Hát ez is elmúlik majd egyszer, hogy helyébe újabb probléma lépjen.

kikocs 2012.10.20. 09:52:41

Misi is múlt héten elkezdett bepisilni. Egymás után háromszor a déli alvás alatt. Aztán itthon is kétszer éjszaka. Kicsit összekaptam magam, és sokkal többet szeretgettem. Meg vettünk egy csomag pelenkát, a biztonság kedvéért, együtt. Ami nagyon elszomorította, vittünk be is egyet, titokban, hogy a gyerekek ne tudjanak róla, de legyen ott a zsákban. Azóta - ezen a héten - nem volt több baleset.
De a mi óvónénijeink nem így kezelik a dolgot, egyáltalán nem foglalkoznak vele, egyszerűen hazaadják az ágyneműt.
Biztatásként, lehet, hogy más kontextusban hangzott el, amikor esetleg azt gondolta az óvónő, hogy nem hallja senki, talán teljesen másról volt szó, és Áronka párhuzamot vont...

gneke 2012.10.23. 18:57:47

@kikocs: Nem tudom most miért így fogadták, de valószínűleg - ezzel nyugtatom magam - hogy neki is elege lehetett belőle, hogy most csakazértis bepisil. Rá akart ijeszteni, biztos. De ez a mondat akkor is nagyon erős, erre nincs magyarázat, hiába is próbálkozok "megvédeni" az óvó nénit.
süti beállítások módosítása