Andorka nem diszlexiás!

Az egész úgy kezdődött, hogy néhány hónapja interneten néztem egy diszlexiatesztet, válaszoltam a kérdésekre Adrika és Andorka nevében, pl hány hangot nem ejt tisztán, melyik a domináns kéz, amelyet használ, keveri-e a balt és a jobbot, stb.

Eredmény Adrikára: anyuka, ön kissé elfogult, Andorkára pedig: érdemes utánajárni a dolgoknak.

A logopédiai posztban megemlítettem, hogy Andorka elég sok hangot rosszul ejt...

Olvastam néhány cikket  - véletlenül a kezembe került - benne áll, hogy ha például a gyerek nem szeret rajzolni.

Mivel hajlamos vagyok egyfajta hipohonderségre és más hasonló dolgokra, egyből tudtam ezt olvasva: az én fiam bizony hajlamos a diszlexiára. mert  ő még két vonalat nem húzott magától életében, ha csak nem volt muszáj.

Nosza, jött Áronkához a védőnő én pedig kifaggattam. Szerinte nem az, de ha megnyugtat, tud megoldást hová vigyem.

Elmentünk családilag, Andort egy másik szobában kb egy órán át faggatták, majd visszajöttek kezükben az eredménnyel, hogy csodajól szerepelt és a kérdéssel, hogy én miért is gondoltam, hogy baj van és még két éve van iskolakezdésig, addig még annyit, de annyit fejlődik. A diszlexiára utaló (vagyis nem utaló) feladatokat pillanatok alatt oldotta meg, alighogy ránézett a feladatra már választotta is ki a hasonló ábrák közül a sor elején lévővel megegyezőt.

A bal és a jobb viszont sohasem keveredik nála, ezt akármilyen helyzetben ragyogóan kezeli.

Ami hibája van: a térbeli elhelyezkedésre utaló szavakat (fölül, alul, mellett, mögött stb) még keveri, ezeket gyakorolni kell.

Másnap meséltük az oviban, Óvóv nénivel szépen megbeszéltük, hogy minden rendben van és ekkor jött a hideg zuhany, mikor az olló használatról volt szó, miszerint Andorka balkezes, nem miszerint hanem az óvó nő és a dajka néni szerint. Hoppá! otthon jobbkezes,  az oviban bal. Na, ebben maradtunk, hogy ezt figyeljük. Ami tény: kb két éve még egyformán tudott bal és jobbkézzel enni, én úgy látom, mióta ovis, azóta a jobb kezével fogja a kanalat, de az oviban állítólag a ballal. Hát majd kiderül. Így maradt egy kérdés még nyitott.

 

Szerző: gneke  2008.11.11. 22:23 Szólj hozzá!

Címkék: andor

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr87764331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása