Andor:

Szeptember elseje még csak amolyan félig iskolai nap volt, másodikán azonban megkezdődött a tanulás, harmadikán pénteken már házi feladat is járt hétvégére. Még aznap el is készült, aztán rövid hétvége után kezdődött a következő hét. Amikor már nem is hozott haza csak gyakorlatilag üres táskát, vagyis a tolltartót, üzenőfüzetet, benne a mindennapi jóságszívecskével. Kis mellékszál jön, Andor eddig mindennap azt kapott, bár fel voltunk készülve, hogy tele lesz fekete pontokkal, hisz ovis magaviselete alapján arra számítottunk, büszkén jelentem, eddig nincs fekete pontja! Mondhatnánk azért, mert nem is osztanak, de ez nem igaz, szülőin derült ki, hogy ilyen magaviseletű osztállyal rég volt dolguk a tanító néniknek, szeptemberben tényleg nem szoktak fekete pontot osztogatni, de itt már van akinek 6 darab is van. Vagyis volt egy hete. Kitudja azóta hová fejlődött. Szóval különösen büszke vagyok Andorunkra!

Még első nap meg lett az ültetési rend, ami azóta csak kicsit változott, pl ő  a hármas pad középső helyéről szélre került, ennek azért a már említett fekete pont kapás megelőzési célja is van, volt...

Tehát a második hét elkezdődött az üres táskák hazahozatalával, amire számítottam, mert iskolaotthonos rendszer van, csak hétvégén hozzák haza a tanulnivalót, viszont Adrikánál ennek ellenére megszoktam, hogy mindennap haza kerül(t) a táska, mindennap bele tudtam nézni, hogy hol is tartanak, mennyire haladnak. Itt ebből kimaradtam, és mindezt a második hét keddjén untam meg, mikor is mondtam Adrikának, hogy a tavalyi könyveit hozza már ide, és azok alapján Andorral beazonosítottuk, hogy hol tartanak épp, így aztán mindjárt rövid gyakorlás is következett. Továbbá eltelt pár nap és még mindig nem tudtam, hogy mi az órarendjük, tájékoztató füzetük sem volt, vártam a tavaly megszokott újságrendelés cetliket, miszerint miket kérünk miket nem, valamint tájékoztatót a szakkörökről, versenyjelentkezésekről, hittanról, elsős fényképezésről...hiába. Amit tudtam azt Adrikától tudtam, sőt az Adrika tanítónénijének fizettük ki az Andor jelentkezését is az egyik versenyre (levelezős matek, nem nagy dolog, de tavaly Adrikával végigcsináltuk, pár perc logikai feladatokon töprengés nem árt). Mikor aztán egyik nap, másfél hét iskola után mentem Andorért és rákérdeztem hogy mikor lesz elsős fényképezés és tanítónéni úgy emlékezett rákövetkező szerdán és hétfőn még az üzenőbe semmi sem volt róla - na akkor akadtam ki. De ekkor már hála a nagyon jó szülői összetartásnak, jól működik az osztálytárs szülők között a levelezés, megtudtam, hogy a szülőin minden el lesz mondva - melynek időpontjáról mellesleg azért Adrikától hamarabb értesültem, peckünkre egy napra esett a két gyermeké, holott az elsősöké külön szokott lenni, nem a többi alsós osztályéval.

A szülőire aztán apával osztódva mentünk, a tájékoztatás hiánya miatt mentem én az Andoréra, apa pedig az Adrikáéra. Ott aztán tényleg minden kiderült. A fényképezés egyébként jövő héten lesz, csak Adrikáéknak tavaly olyan hamar volt, hogy a szülőin már válogattuk  a képeket, és azért addigra már kialakult, hogy milyen különórákra fognak járni, melyik mikor van.

A sok külön foglalkozásnak nem vagyok híve, de azért csak kijutott mindkettőjüknek egy kicsi plusz. Andor labdajátékok alapjaira jár, ez két plusz tornaóra gyakorlatilag és a röplabda, kézilabda, kosárlabda alapjaival ismerkednek meg, illetve hittan, és talán jövő héttől indul be a sakkszakkör, amire még szeretne menni. Viszont a tanítónénik is lefoglalják a délutánokat, napközi alatt egyikük tűzzománcozás alapjaira fogja őket oktatni,  a másikuk logikai gondolkodásra, lesz bibliaismeret, és még egy kis különsport.

Adrika:

Adrika délutánjai is be vannak osztva, neki a hétfő és a csütörtök zsúfolt, hétfőn hatodik órában szolfézs, majd délután zenés torna, csütörtökön van egyedül 5 órájuk (többi napokon 4) majd szintén hatodik órában szolfézs - és ez ütközik a hittannal, szóval oda vagy csak ritkán megy, vagy egyáltalán nem fog tudni járni az idén a hittanos néni nagy bánatára, aki már 3 éve ismeri Adrikát előbb az oviból majd tavalyról is. És csütörtök délután van a másik zenés torna, tehát aznap gyakorlatilag 7 órája van, házit amit mások  a napköziben készítenek, neki aznap itthon kell megcsinálnia, este, kicsit fáradtabban mint más napokon szokott lenni.

Eddigi szorgalmukkal nagyon meg vagyok elégedve, Andorék még nem írtam felmérést, Adrikának csak ötösei sőt csillagos ötösei vannak. Magyarból minden óra után benne van a három legszorgalmasabban (óra végén mindig megmondja tanító néni, hogy aznap azon az órán kik voltak a legaktívabbak, eddig mindig benne volt), matekból kiválasztva versenyre. Erre nagyon büszke a lányka, múlt héten csütörtökön írtak a csapattagok (5+1 fős csapatok kellenek), 3 forduló után a legjobbak kerülnek az országosba és a 10 feladatból másfél hibája volt - hát ebbe is belekezdtük. Jó érzés hogy matekos osztályban benne van a 12 legjobban, sőt úgy tűnik az 5 legjobban is. Büszke vagyok rá!

Pénteken az egész alsó tagozat almaszedésen volt, na mindenki leszedhetett egy almát a fáról, aztán azt hiszem azt nézték meg, hogy mi lesz az alma további sorsa, mosás, csomagolás. És egy jó szabadtéri programmal zárult a napjuk.

Szülői értekezletek: Tavaly Adrikáék osztályáról hallottuk, hogy milyen elevenek, erős karakterű tanárnak kell jelen lenni mellettük...Ez látszott már az évnyitójukon is. Most Andorékén megállapítottuk, hogy kis csendesek, nem olyan beszédesek... Erre kiderül, hogy csak úgy hullanak a fekete pontok! Egyébként szuper jó eszű társaság, 26 gyerekből 15 került úgy iskolába, hogy tudott olvasni, Andor nem - tavaly Adrikáéknál talán ketten tudtak olvasni, az egyik Adrika volt. Érdekes akkor azon izgultam, hogy nem lesz-e rossz, hogy megtanult olvasni, jó-e hogy saját maga tanult meg, vajon jó technikával-e, most lehet azon izgulni, hogy nem nagy hátrány-e hogy abba a felébe tartozik az osztálynak Andor, akik nem tudnak olvasni. Ők egyébként a bölcs baglyok,  az olvasnitudók pedig a hangyácskák:-) Persze tudom, hogy az iskola a helye a tanulásnak, de  miért ne izguljak, ha egyszer van min? Tanítónénijük nagyon jól megoldja a két csoport egyidejű foglalkoztatását,  le a kalappal előtte...Jut róla eszebe, védőnő mondta, igaza lehet, hogy talán azért nincs Andornak fekete pontja, mert jó a 2 tanítónéni és le tudja kötni a figyelmét, emiatt nem is bánom, hogy nem olvas. Szünetben viszont nagyon eleven, túlságosan is, de inkább legyen így, mint fordítva, valamikor ki kell tombolnia magát.

Összességében a kezdeti információhiánytól eltekintve zökkenőmentesnek mondható az elmúlt pár hét, van két igazi iskolás gyermekünk. Kezdenek alakulni a barátságok Andor részéről, hálisten nem kell attól tartanom, hogy rosszakkal barátkozik, úgy tűnik a kiválasztottak nagyon aranyosak - Adrika azt mondja, neki pedig hiszek, elmondaná, ha nem lenne megelégedve.... Igaz a neveket még nem igazán tudom, ez talán olyan fiús dolog lehet, hogy kb két hét eltelt a suliban, mikor egyszer boldogan meséli a fiam, hogy tudja a két tanítónő nevét:-) Hát a gyerekeknél én segítek, szerencsére van listánk, csak a vezetéknevet kell néha kitatálni, mert persze a 2003-as névadási gyakoriságot követi az osztály és van három Gergely (Gergő), no meg egy akinek ez a vezetékneve, néhány Anna és Panna is, több Dani. Nem is értem miért nem tudja még a neveket?

 

 

Szerző: gneke  2010.09.27. 15:07 Szólj hozzá!

Címkék: verseny tanulás iskola andor adrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr282327023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása