Szeptembertől a mi életünkben is nagyon fontos változás következik, mégpedig elsőszülött gyermekünk iskolás lesz.

Nagyon várja már, tulajdonképpen már tavaly is szeretett volna menni, de mint augusztusi születésű ehhez kellett volna egy-két kört futni, hisz a május 31. előtt születettek mehettek volna iskolába, a június 1-december 31 között születetteknek szülői beleegyezés, nevelési tanácsadó jóváhagyás stb kellett volna. Ráadásul a csoportjukból akik 2002-ben születtek, egytől-egyig mindet "visszatartották" a szüleik. Mivel az óvó nénikkel is nagyon elégedettek vagyunk, így nem igyekeztünk iskolába, az idén viszont már 7 éves lesz és hivatalosan is tanköteles korú.

A kiválasztott iskola az ovi tőszomszédságában található, egykori iskolámról van szó, amely akkortájt egy lakótelepi iskola volt, lakhely szerint oda tartoztam, most viszont a keleti régió universitasanak gyakorló iskolája, jelentős túljelentkezéssel. De ezt talán már írtam. Egyetemi dolgozók gyermekei előnyben, hisz a fenntartó intézmény az egyetem (ez érthető is szerintem) , előnyük van azoknak a gyerekeknek is, akiknek a testvére odajár - ez is érthető és nagyon baráti megoldás, és az iskola egykori diákjainak gyermekei is előnyt élvezhetnek a bejutásnál és nyilván hagyni kell néhány helyet az egyéb pályázóknak is. Nálunk egyedül annyi előny volt,hogy oda jártam, esetleg még azt tudtuk volna írni, hog erre az egyetemre is, de hát ez nem jelent előnyt.

A nyílt napon már rosszat sejtettem. Rengeteg szülő. Ismerős tanár néni, akinek már ősszel szóltunk - igen életemben először ehhez folyamodtam, protekció a javából - nyugtatott, minden évben ennyien vannak és csak érdeklődnek, szétnéznek itt is  - ott is aztán nem biztos hogy mindenki be is adja ide a papírt.

A héten volt várható a kihirdetés, kit vesznek fel. Tanárnőtől érdeklődtem, kiderült jól láttam a nyílt napon  a sok szülő potenciális pályázó is volt egyben, 72 helyre majdnem dupla annyian jelentkeztek. És a meghirdetett 72 fő gyakorlatilag betelt a testvérgyerekekkel, és az egyetemen dolgozó szülők gyermekeivel. Igazgatónő gondolt egyet és megbeszélte az egyetem vezetőivel: induljon még egy osztály, ami nyilván azzal is jár, hogy elvesznek egy osztálynyi gyereket a város többi iskolájától, ami egy olyan iskolának ahol évente egy első osztály indul, elég gáz.

Akkor már csak az volt a cél, hogy az iskolába bekerüljünk, hogy melyik osztályba, mindegy. 3 osztály indult, egy matematika, egy művészetis és egy emelt szinten németet tanuló osztállyal. (mi ilyen sorrendet is jelöltünk meg) Illetve megkapta az engedélyt az iskola még egy matematika tagozatos osztályra, ugyanis a jelentkezők nagy része első helyen ezt jelöli meg. 

Tegnap érdeklődtem az iskolánál, azt mondták ma délelőtt lesz eredmény. Ma délelőtt is hívtam őket: sikerült, Adrika bekerült a pluszként induló osztályba, így szeptembertől 1.D osztályos tanuló lesz, harmadiktól emelt szinten tanul majd matematikát, egykori iskolám padjait (padlóját..) koptatja. Még nem tudja, majd csak 4 órakor tudja meg:-)

A hírtől én is jobban lettem.

Egyébként egészségileg mindanniyan jobban vagyunk, gyerekek főleg, talán még Apa gyengélkedik kicsit.

 

Szerző: gneke  2009.02.06. 14:34 4 komment

Címkék: család iskola adrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr39926639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napocska77 2009.02.06. 20:55:48

jajj! ez nagyon jó hír!!!! Gratulálok Nektek!
Milyen jó az is, hogy végül közös iskolátok lett:-)
Ez már most így van nálunk is, sok mindennel, egyszer majd írok erről...

Ingrid 2009.02.08. 23:50:02

Te jó ég! Ilyen nehéz bekerülni egy iskolába....
EEgyébként az évvesztes gyerekekről úgy tudom, sokkal szerencsésebbek, hiszen van még egy évük önfeledten óvodáskodni :)és ezzel együtt arra is jut még egy évük, hogy felkészüljenek a feladatra, hogy iskolásak lesznek. Kislányom is évvesztes és ennek nagyon örülök. Remélem ő is.
Mit szólt Adrika, amikor megtudta? :)

gneke 2009.02.09. 11:14:33

Bizony, ez nagy harc volt. Mi Debrecen mellett bár közigazgatásilag Debrecenhez tartozó városrészben Józsán lakunk. 11ezres lakosa van, nem kicsi és főképp hozzánk hasonló "betelepülőkből", azaz a nagyváros közeli családiházas övezetbe menekülőkből áll. Itt is nagyon jó iskola van, de kb. 2 km-re tőlünk, a városrész másik végén, tehát ugyanúgy busszal jönnének haza a gyerekek évek múlva, mint a nagyvárosból. Nekünk szerencsére anyukámék segíteni tudnak a mindennapi hazahozatalban, de nekik ez távoli lenne, így a nagymama lakáshoz legközelebbi iskolák közül választottunk. Ez az iskola azért elég elitnek számít, tehát ez azért nagyon felkapott, de az önkormányzatis sulik közt is vannak népszerűek. Engem legjobban ledöbbent az, hogy egyáltalán nem mindegy melyikbe jár a gyermek, mert nincs két egyforma tanrenddel rendelkező közülük. Pl itt harmadiktól indulnak be a tagozatok, de van olyan iskola, kéttannyelvű, elsőben heti 5 (öt!) idegennyelv óra. És később némelyik tárgyat már azon a nyelven oktatják. Remélem kicsit megelőlegeztük a középiskolába jutás izgalmát, mert állítólag innen a legerősebb gimikbe egyenes út vezet. Persze fogok én még körmöt rágni 6-8 év múlva asszem.J
Ja és a kérdés. persze, Adrika nagyon örült neki, ma megy az oviba mondani, hogy 1. D-s lesz:-))))

Mária69 · http://haromcsillag.blogspot.com/ 2009.02.12. 10:48:26

Nagyon jó, hogy sikerül elmenni a kiszemelt iskolába. Így meg különösen jó, hogy jó képességű a kislányod és éppen neki találták ki.
Kittit az én tanító nénimhez szerettem volna járatni, de mivel ők kapták az éppen akkor első német nemzetiségi osztályt ( komoly német nyelvi oktatás folyik náluk - nagy követelményekkel ), így bevállaltam azt is érte cserébe. Ezt csak úgy mertem, hogy akkor még az ovisok mehettek egy kicsit idegen nyelvre az oviban ( most már ez eltűnt ) és azt mondta az óvónő, hogy jó a nyelvérzéke Kittinek. Nagy szerencsénk volt, hogy ez tényleg így van, dicséretes ötös német nyelvből, nagyon jó megy neki a tanulás.
Krisztit nem tudtam bejuttatni abba az osztályba, lévén, hogy mindig legalább 40-en jelentkeznek oda, de nem is baj, mert neki nem megy olyan jól a tanulás és így nem terheli meg kicsit sem az erőltetettebb nyelv tanulás. Még beszélni sem teljesen tisztán beszél. Így most simán ötös belőle, pedig ez egy nyelvi suli - emelt szintű nyelvoktatással ( már első osztályban elkezdik ).

Sok sikert kívánok a kicsi lányodnak a tanuláshoz!
süti beállítások módosítása