Mostanában ez történt velünk:

Adrikát tegnap beírattam az általános iskolába. Még mindig nem tudom pontosan mennyi ismerősünk gyermeke lesz osztálytársa. Délután megtudtam Andor óvó nénijétől, hogy az Andor csoportjából is jelentkeztek ide, fellebbezés után fel is vettek egy kisfiút. Kérdeztem az anyukáját, melyik osztályba fog járni, de nem tudta megmondani. Egy világ omlott össze bennem. Próbáltam segíteni, hogy a lapon, amin kiértesítették rajta van, de így sem tudta - visszakérdezett, hogy -igen, rajta van? No comment.

Most szombaton fellépése lett volna eredetileg. A kultúra napját a városi ovisok ünneplik, valamilyen kis műsorszámmal készülnek az ovónők, gyerekek, pl. mese, néptánc, vers, ének, előadásával. Adrikáék csoportja egy kis mesét ad elő, ahol Adrikának is lett volna egy mindössze egy mondatos szerepe, amit átadtak az óvónők egy másik kislánynak, az én kérésemre az elmúlt hét tragédiája miatt.

Andort tegnap megint elkísértem a logopédus nénihez, mert új hangot tanul: az s hang helyes kiejtését, mert eddig azt sz-nek ejtette. Az l begyakorlása után ez egész könnyedén ment neki, logopédus néni megdícsérte. Ráadásul új kis társa van a foglalkozáson: mégpedig az a kislány, aki tetszik neki - így aztán megnyugodva mondtam a logopédusnak, hogy Andor nagyon fog figyelni. Persze rájött miért:-) Vissza is kérdezett: J tetszik neki? Aztán megkérdezte J-t is, hogy neki tetszik e Andor és bólogatott a kislány, hogy igen. Aztán mondta, hogy hétvégén lesz nőnap vegyen virágot J-nak, hóvirágot, majd megkérdezte J-kát, mi a kedvenc virága, mire J: a rózsa. Úgy néz ki hétvégén rózsát kell venni, engem kért meg a fiam, hogy vegyük meg együtt, de szépen átpaszoltam a feladatot Apának, mondtam ezt vele intézze.

Áronunk eközben szépen halad a tankönyvi egyévesség felé. Egyre több önálló lépést tesz meg és naponta egyre többször. De még a mászása az uralkodó. Az elmúlt hetekben kezdte az egymásba pakolós poharait szépen rendeltetésszerűen használni, azaz a kisebb poharat belehelyezi a nagyobba. Az alvása hol napi egy, hol napi kettő, étkezése egyre jobban megközelíti a miénket, felnőttekét, nem nagyon lesz már bébiétel a háznál, inkább csak muszájból. Készülünk a jövő heti szülinapra, egyelőre úgy néz ki, hogy hétvégén tartjuk majd.

Szerző: gneke  2009.03.05. 14:57 6 komment

Címkék: család fejlődés andor áron adrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr19983277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária69 · http://haromcsillag.blogspot.com/ 2009.03.07. 17:19:06

Nálunk majd ápr.1-2.-án lehet beiratkozni az iskolába. Hála remélhetőleg fel is vesznek a kiszemelt, jól bevált iskolába. Krisztikémet csak fellebbezés után vették fel, őrületesen magas volt a túljelentkezés. Mindenre hivatkoztam benne, még arra is, hogy én is oda jártam. Az igazgató és a helyettes segített nekünk megírni.
Azért volt ilyen nagyon magas a túljelentkezés, mert abban az évben szüntettek meg egy általános iskolát itt.
Nem tudom, hogy az osztályban lesz-e csoporttársa. Akkor derül ki, amikor felolvassák a névsort június elején a szülői értekezleten.

4 nap és Áronnak gratulálhatunk szülinapja alkalmából. Puszi neki előre is!

Mária69 · http://haromcsillag.blogspot.com/ 2009.03.07. 17:26:32

Április 1-2.-án lesz a beiratkozás az iskolába. Remélhetőleg most fellebbezés nélkül is sikerül majd bejutni, körzeten kívüliek vagyunk. 2 évvel ezelőtt azért volt különösen nehéz Krisztinek bejutnia, mert akkor zártak be egy iskolát a központban.
Az igazgatónő és a helyettese segített megírni nekünk a fellebbezést, nagyon segítőkészek voltak. Jó, hogy felvették, mert megőrültem volna a 3 gyerekkel 3 felé rohangálni reggel, délben és délután kerékpárral.
Itt konkrétan csak június elején tudják meg a szülők, hogy végül is melyik osztályba került a gyermek. A szülői értekezleten olvassák fel június elején.
Mind a két lányom úgy járt, hogy másik iskolába ment a barátnőjük - sajnos. Ez egy kis szívfájdalom, de ez van.

4 nap és itt van Áron első szülinapja és gratulálhatunk neki. Jó készülődést, Áronnak meg előre is repülnek a puszik!

Mária69 · http://haromcsillag.blogspot.com/ 2009.03.07. 17:29:19

Hahaha, inkább kétszer mint egyszer sem. Elnézést kérek, úgy láttam, hogy elveszett a kommentem, ezért újból nekiálltam megírni.

Ingrid 2009.03.08. 10:34:35

Becsüllek, amiért ennyit foglalkozol velük... sajnos sokan nem figyelnek oda a gyerekükre és nem viszik logopédushoz...

gneke 2009.03.08. 14:40:20

Marika: nem baj, jó volt kétszer olvasni:-)

Ingrid: szerencsére nem csak rajtam múlik, mert az oviban mérik fel év elején a beszédhibákat és az oviban működik a logopédia is. De! Otthon is kell gyakorolni és ez tényleg engem is minősít. A verseket mondogatjuk és a fülem rettentően ki van élezve arra, ha rosszul ejti ki a már tanult hangokat, lustaság, gyorsaság, nem figyel oda... Én annál inkább! Köszönöm.

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.03.08. 19:07:52

Gyönyörűséges családod van, gratulálok:))) És most visszaolvasok:)
süti beállítások módosítása