Andor hatéves státuszvizsgálatán beszélgettünk arról a védőnővel, hogy jó lenne kideríteni jövő szeptemberig, hogy balkezes vagy jobbkezes Andorunk. A helyi nevelési tanácsadóval vettük fel a kapcsolatot, ahová múlt hét keddre kaptunk is időpontot. Az akkori vizsgálat eredménye szerint a gyermekünk jobbkezes, jobblábas, jobbszemes és jobbfüles. (én is nevettem...). Hogy ez mit jelent? Jobb kézzel nyúlt tárgyakhoz, jobb kézzel evett, játéktelefon megcsörrent és jobb kézzel vette fel, majd tette a jobb füléhez (jobbfülesség), távcsövet jobb kézzel fogta és emelte a jobb szeméhez (jobbszemes), bal és jobb kezében egy-egy ceruzával köröket kellett rajzolnia, a jobb kézzel rajzolt körök erősebbek, na és szebbek is voltak, jobb kézzel vágott ki papírból kört, jobb kézzel fogta a ceruzát mikor rajzolnia kellett, jobb lábbal rúgta a labdát. Volt egy olyan játék, ami engem gyermekkorunk golyós rágójára emlékeztetett, egy henger alakú tárgyba kellett golyókat összegyűjteni, azt is jobb kézzel végezte. Szóval ez a pont kilőve.

De ha már ott jártunk és nyilvántartásba lettünk véve, menjünk vissza egy hét múlva (tegnap) és egyúttal végeznek intelligencia-tesztet,(átlagos-átlagtól kicsit jobb jött ki) diszlexia vizsgálatot. Ez utóbbi miatt nyugodt voltam, hisz egy éve már ezt elvégeztettük igaz más helyen, de mégis. Az eredmények hasonlóak is lettek, hálistennek nincs nagy baj, persze vannak olyan területek amiben kimagaslót nyújtott (szerialitás, mozgás, ütemérzék), más helyen kis elmaradásai vannak (síkbeli tájékozódás, figyelem  - erre szoktuk mondani ,hogy mozgékony, 5 percnél tovább nem bírja).

Végülis azt javasolták, hogy egy tíz alkalomból álló fejlesztésre menjünk el, ez kicsit iskolaelőkészítő jellegű dolog, az viszont nem fog ártani ha fejlesztik hogy a figyelme tovább tartson pár percnél...Januártól tehát van programunk. A kétféle kurzussal kihúzzuk majdnem májusig.

 

Szerző: gneke  2009.12.16. 10:27 4 komment

Címkék: fejlődés andor

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr21601671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária69 · http://haromcsillag.blogspot.com/ 2009.12.21. 10:58:36

Bánom, hogy Attilát nem ovis korában vittem el. Megállapították (bár még csak párszor voltunk), hogy idegrendszerileg még nem érett az iskolai munkára, csak 20 percig tud figyelni, utána elfárad.

Pankababa 2009.12.22. 17:52:40

Érdekes dolog ez a milyen kezes a gyerek dolog. De miért annyira fontos ez egyébként? Panka zömmel jobb kézzel csinál mindent, de pl ha elfárad, akkor ballal eszik tovább, és azzal is szinte ugyanolyan ügyes, ezért én még egyértelműen nem tudom kijelenteni, hogy ő jobbos (apukája egyébként balkezes, az én anyukám kétkezes=ballal ír, jobbal eszik, stb) De mire olyan nagyok leszünk, mint Andor, gondolom nálunk is eldől majd. A többi gyerkőc nálatok jobb kezes?

gneke 2009.12.22. 18:37:37

@Pankababa: 5 éves korra kell kialakulnia, hogy melyik a domináns kéz, ez is mint minden az idegrendszer érettségével van összefüggésben, azzal, hogy melyik agyfélteke fejlődik jobban. Semmi baj azzal, hogy ha balkezes (lenne), de iskolakezdésre ki kell derülnie, hogy azzal a kézzel tanuljon meg írni. Egyébként nekem is van egy csomó balkezes műveletem, mint például kézi mosogatást is úgy csinálom, jobb kézbe tányér balba rongy, telefonálni is balkezesen szoktam, balkézben fogom. A családban mindenki jobbkezes. Egyik barátnőm mondott a napokban egy érdekes dolgot, kulcsoljuk össze a két kezünket, mármint az ujjainkat, és amelyik hüvelykujj közelebb van hozzánk olyan kezesek vagyunk. Andornak és nekem ez balkezesre jött ki...

gneke 2009.12.22. 18:43:22

@Pankababa: elolvastam még egyszer amit írtál. Igen, kétévesen még engem sem izgatott, melyik kezes lesz, hasonlókat tapasztaltam, mint te, bármelyik kézzel nagyon szépen evett, egyébként a kézügyessége nem túl jó az Andornak, tehát más tevékenységet igazán nem tudtam megfigyelni. Viszont az oviban nagyon határozottan állítják, hogy bal kézzel ügyesebb, balkezes ollóval vágattak ki vele valamit, mert hogy ő balkezes. Féltem is, hogy a jobbkezességet csak megtanulta, mert otthon ezt látja, de "agyilag" balos. Én egyébként nagyon kedvelem a balkezes embereket, nagyon kreatívak és általában mind nagyon értelmes, akiket én ismerek és tudom róluk, a legjobb tanuló osztálytársaim szinte mind balkezesek voltak.
süti beállítások módosítása