Hetente beszámoltam milyen jól is állok-állunk az ünnepi előkészületekkel, e hétre már csak a főzés volt hátra.

Na azon meg egyszerűsítettem. Mivel egy gyomrunk van. Még így is tele a hűtő, napokra elegendő élelemmel. Pedig esküszöm, visszafogtam magam.

Egyébként sem szokott sosem összejönni, hogy szentesti vacsora van, a folyamatos főzés eredménye, hogy 24-i ebédünk már ünnepi menü. Mindig kíváncsi voltam, hogy a nagy sütés-főzés közben -előtt, ki mit szokott ebédelni? Mert szenteste előtti ebédről sosem olvasok. Na, mindegy.

Valamit az ember mindig elhibáz, ha siet. A mostanában hetente elkészített desszertembe 10 dkg cukor helyett 10 dkg só került. Abban a pillanatban tudtam, még el sem kevertem, mentettem ami menthető, de az íze pocsék lett.

Viszont a mézes isteni lett, sosem volt még ilyen finom, de ebben a gyerekek is segítettek!

A szenteste még nagyon szépen telt, mindenki nagyon örült egymásnak és az ajándékoknak. Adrika és Andorka különös meglepetéssel készültek. Megszólalt a kis harang, lementünk a nappaliba, és nem az ajándékokhoz rohantak, hanem egymás kezét megfogva imádságokat mondtak, még nem sokat ismernek, de azokat mind elszavalták.  Szépen, egyszerre, tévesztés nélkül...Szóval meghatódtunk Apával.

A fánk...szerintem még sosem volt ilyen szép, aranyba lett öltöztetve, kevés egyéb dísz van rajta, néhány alacsonyabb ágon kis színes fadíszek Áronka kedvéért, hátha megröül, hogy felismeri a hóembert, hintalovat, macikát...De ő is inkább az aranydiónak, citromkarikáknak örült és a mézesnek a fán. De leginkább a fa alatt futó kisvonatnak, "moddonyt" nézünk már 3 napja...és tüzet, hálisten ez nem komoly, hanem az izzók világítása emlékezteti a kazánban izzó tűzre.

Ha már meleg...A nehéz nap 25-én jött el, mindjárt hajnalban Áronkasírásra ébredtünk. Kis testét kiemeltem az ágyból és tűzforró volt. (hát igen, ünnep és betegség.) Bár ügyeletre nem rohantunk azonnal, délután mentünk csak, anyukáméknál ünnepeltünk és míg a nagyjainkra anyukámék vigyáztak, mi Apával elvittük az ügyeletre, ahol több mint tízen voltak előttünk, - torokgyulladása van kicsi Mazsolánknak - majd a város (lakossága több mint 200ezer) egyetlen ügyeletes patikájában álltam sorba, persze az utcán állt a sor vége, mire kiváltottam az antibiotikumot. Amit persze még nem használtunk és talán nem is fog kelleni. Ma este már nem volt lázas, csak hőemelkedése volt.

Ezt a fő bajt leszámítva békésen telt ünnep lett volna.

Képekben:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: gneke  2009.12.26. 22:26 4 komment

Címkék: család betegség karácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr801625197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napocska77 2009.12.27. 10:55:50

szia! Szépek lettek a fotók, remélem, Áronka azóta jobban van.

Nálunk a Szenteste előtti ebéd mindig valami egyszerűbb étel.
Idén pl. túróscsusza és halászlé (utóbbit csak Attila szereti, így azt Ő kapta)volt. De volt már mákosguba is, zöldséges levessel.

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2009.12.27. 19:24:10

Ez a betegségek karácsonya volt, nálunk is válogatni lehetett a fájdalmakban, de remélem, már Ti is jobban vagytok...! az imánál én is meghatódtam volna, mert kiskoromban ez az én meglepim volt anyuéknak, és tudom, milyen nehéz...(lámpaláz),és mégis megtették, hogy örömet okozzanak:)

Csilli81 · http://malibaby.freeblog.hu 2009.12.27. 23:10:43

Karácsonyi ebéddel kapcsolatban: nálunk konkrétan az kimaradt most, de úgyemlékszem gyerekkoromban sem volt sokszor, inkább csipegettünk ezt-azt, és főként persze sütiket... Szerintem sok helyen valahogy így lehet ez, ilyenkor a vacsin a hangsúly:)
Egyébként pedig gratulálok a 3 szép gyerkőchöz, nagyon szimpatikus kis család vagytok így együtt:)) Ja így a végére még idekörmölöm: Shyccutól találtam rátok, bár mindig látom hogy Cuckához is írsz, mégiscsak most, de örülök hogy idekattintottam, jövök máskor is:))

gneke 2009.12.28. 22:49:34

Valahogy én is így képzeltem, hogy kevésbé ünnepi az ebéd ilyenkor, illetve hogy ki is marad. Nekem már régóta úgy van, hogy ahogy főzök az ünnepit tálalom is, este-délután valahogy a játék mellett nem annyira van az evésen a hangsúly. Persze az is benne van,hogy nem túl jó étvágyúak a gyerekek, majd Áron más lesz, de ő meg most betegecske is volt, csak még nem tudtuk, de már nem volt étvágya. Köszönöm a válaszokat!
Csilli: várunk szeretettel!
süti beállítások módosítása