Utolsó napja van a nyári szünetnek, s bár paraanyuka nagyjából másfél hónapja készülget, hogy szeptember elsejére minden rendben legyen, minden össze legyen készítve, azért még mára is maradt egy-két apróság.

Az egyik ilyen Andor "használati utasításával" kapcsolatos. Igen, elkészült már pár hete, százszor át is lett nézve, hogy mielőtt kinyomtatjuk hiba ne legyen benne. Aztán apa kinyomtatta, és a néhány vesszőhiba, szóköz kivételével rögtön feltűnt egy hatalmas tévedés: mégpedig az, hogy azt írtam, hogy balkezes, holott jobbkezes. S ha már egy hiba van, akkor már csak akadt néhány mondat, amit átfogalmaztam.

Nem nagyon kellene sietni az összepakolással, dehát szeretek mindent idejében elintézni. Rögtön meg is jártam vele. Ugyanis mindkét gyermekem megkapta a beszerzendő dolgok listáját, ami szentírás. Adrika egyik osztálytársának anyukája tette a bogarat a fülembe, hogy van egy elírás, mégpedig a vonalas füzet száma, az ugyanis nem a másodikosoknak való, hanem az elsősöknek. Erre mit csináltam én? Nem a tavalyi listát vettem elő, hogy abban milyen füzet volt előírva (igen, megvan a tavalyi lista is), netán egy tavalyi vonalas füzetet, hanem az egyszerűbb megoldást választottam: Andor listája. Persze kétféle számot találtam, megnyugodtam, két tanítónő csak nem írja el a számokat? Hát de. Ez derült ki múlt hétre, amikor már mindkét gyermek füzetén név volt, borító és benne könyvjelző. Nem, nem egyforma, Adrikáéban rózsaszín, Andoréban kék illetve zöld.

Volt egy másik de aprócska problémám is, amit mára megoldottam. Andoréknak előírtak 3 darab rotring ceruzát (is). Közvéleménykutatás eredménye, valaki egész alsó tagozatban nem kér mechnaikus ceruzát, van aki csak első-másodikban nem kér, vajon az előírt rotring tényleg rotring legyen vagy  bármilyen mechanikus ceruza megfelel? És minek belőle mindjárt 3? Vagyis 5, mert tűzzománcozni is fognak, amihez kettő gyakorlatilag nem működő ceruza is jó, mert "kaparótűnek" kell. Nos, máskor halomban állnak itthon a nem működő ceruzák, most egy sem volt, tehát vettem 5 darabot. Egyik sem rotring, 3 fajta egyéb másik 2+2+1 felállásban, akkor úgy vettem, hogy gyatrább minőségű lesz a tűzzománchoz a jobb pedig az íráshoz. Itthon már nem tudtam melyik volt az olcsóbb és ezáltal kaparótűnek még jó, hát próbálgattam, esetleg melyiknek rosszabb a fogása, melyik milyen gyártmány. Addig próbálgattam, míg az egyikből sikerült máris rosszat varázsolnom, tehát egy már van a tűzzománchoz.

Kész csomagolóművésznek kell egyébként lenni, ha az ember a lista alapján ki akarja hozni nehezebb, de kevesebb csomagokból az első napot. Jó lenne előre tudni mondjuk Adrika órarendjét, mert ha nem muszáj nem vinnénk holnap a tornacuccokat, az A3-as rajzgyűjtőt...Mindkettőjüknek van egy iskolatáska, tele könyvekkel, füzetekkel, és ami belefért, egy-egy tisztasági csomag, de amit lehetett beleraktunk, beadandó papírzsebkendőtől kezdve amit el lehet képzelni, van egy-egy A3-as rajzgyűjtő, egy-egy tornazsák, amibe beleszuszakoltuk a rajzhoz, technikához szükséges kellékeket is, tehát Adrikához 4 kéz, Andorkához 5 kéz kellene (na jó és egy-egy hát is), hogy mindent el tudjunk vinni. Elsősökhöz mennek a szülők, első két óra a nagyobb évfolyamokon osztályfőnöki óra, igaz itt is, csak itt még a szülőknek kell menni segíteni.

Ma még egy ruhapróbát is tartottunk itthon, szerencsére nem nőtt ki semmit Andorunk június óta, de valahogy máshogy áll rajta a ruha, mint nyárelején;) És hogy várja-e a holnapi napot? Nem túlságosan, inkább az izgulás erősebb nála. Jó, hogy csak egy rövid héttel kezdenek.

Szerző: gneke  2010.08.31. 12:38 1 komment

Címkék: iskola szünet andor adrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr792261369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2010.09.01. 06:46:05

Rotring???? A mi időnkben az még az ördögtől való volt... én azt gondolnám, hogy egy gyakorlatlan kéznek azzal nehezebben megy az írás... bár nem vagyok pedagógus...
süti beállítások módosítása