Mondhatni még meg sem száradt a tinta a papíron miszerint büszke vagyok feketepont mentes fiamra, máris beszerzett egyet. Hétfőn. Ráadásul nem magatartásból, hanem tanulás: házi feladat. (vagy anya kapta?)

A következő történt. Kaptak rengeteg házit hétvégére, amit a gyerek becsülettel megcsinált, több sornyi fecskefarok rajzolása, két különböző könyvben egy-egy oldal. És hazahozta a tankönyv (olvasókönyv) mellékletét, amin szerepel mind a 44 betűhöz egy-egy kép, vágjuk ki, gyakoroljuk az összeolvasást. Nem iskolás szülőknek segítség: pl ásó rajza, rajta á és Á betű, sapka rajz rajta s és S betű, összeolvasva a két kép egymás mellett ÁS. Mivel Adrikának tavalyról megvoltak a kivágott betűk, így mi a kivágással nem foglalkoztunk, hisz volt egyrendbeli kivágott betűgyűjteményünk. Andor meg annyira nem hívta fel a figyelmemet, hogy ez fontos, hogy kivágjuk és utána a suliba is vigyük, mert ott is ezen gyakorolnak. Hétfőn jött az üzenőbe a fekete pont, mellett a magyarázat HF. Hívtam gyorsan egyik barátnős osztálytárs anyukát, ő is fekete pontot kapott házi feladat miatt, előzmény a következő:

Vasárnap délután anyuka rámcsörög telefonon, hogy hazaküldtek egy papírt házi feladat gyanánt, rajta g és G betű illetve több kép, melyben a g előfordul. Mi ezzel a feladat? Mivel barátnős kislány olvasni tudó enyém fiam meg nem, így rögtön tudtam, hogy ilyen házink nekünk nincs, segíteni meg nem sikerült, valamit kitaláltak mi lehet a házi az alapján, amit mostanság tanulnak. Elég ideges volt anyuka, hogy egy magyarázat nélküli lap hazakerül, úgy kell kitalálni, mi légyen vele, üzenőfüzetben semmi utalás. Nos, hétfőn délután mikor megtudta a fekete pontot, elmondta mire készül, nem nyugszik míg tanítónő nem törli, mert hogy nem jogos és a gyerekkel rengeteget készültek, végigtanulták a hétvégét.

Ettől én azért nyugodtabb voltam, elszámoltam 10-ig (vagy százig is ), mire csak megírtam ama néhány sort, hogy ezentúl kérhetnénk-e hogy amennyiben a házi feladat nem valamelyik tankönyv valamelyik feladata, úgy egy-két sorban az üzenőbe rögzítsék már. OK, neveljünk önállóságra, de még alig 3 hete iskolások, kell még a terelgetés, segítség nekik. Természetesen Andor előtt nem hangsúlyoztuk, de igazán nem értettem egyet ezzel a fekete ponttal, a lecke 90%-át megcsinálta, rengeteg írásbelije volt, mint említettem is, és értékelve volt a maradék 10%, ami igazából szintén el lett végezve, mert gyakoroltunk, csak nem vágtuk ki a betűket.

Ez lett volna a kevesebb, kedden szintén fekete pont, vigyorogva közölte naffiú, hogy verekedett. Szerintem alig várta, hogy végre legyen neki is feketepont, (hétfőn talán látta rajtunk, hogy nem teljesen tartottuk jogosnak a dolgot, túlélte)  mert  úgy örült neki, mint ahogy mások félnek tőle. Aztán persze kiderült (?) hogy mégse verekedett, de hogy mi történt pontosan - nevezzük csak ismeretlen eredetűnek hogy miért is kapta, kapták, de hamarosan kiderítem. Hát ahogy ezt tanítónéni mondta még a tavaszi szülőin, hogy fekete pont esetén azért ne dícsérjük meg a gyereket, így történt, fejmosás volt.

Hab a tortán, hogy Adrika is hozott egy fekete pontot, magyarból ábécé sorrend a témakör, volt 5 vagy 6 szó, amit betűrendbe szedve kellett leírni. Megszámozták és csak a számokat kellett volna leírni, de ő  leírta a szavakat is. Más is így járt, fiúk is lányok is, erre mindegyik sírva fakadt a fekete ponttól:-)

Hát ennyit az írott szóról, óvatosan bánok most már vele.

És hogy Áronról is említést tegyek. Szótagolni ragyogóan tud:D Betűzni is. Szótagolást Adrikáék úgy tanulták tavaly, hogy a tenyerüket összeteszik mintha tapsolnának, és egyik szótagnál balra, a következőnél jobbra lendítik az összezárt tenyerüket. Áron megfigyel és utánoz, gondolom tetszett neki, hogy a tenyerét is használni kell,, ez így olyan játékos. Betűzgetés. A szótagolás után jön a hangokra bontás. Vacsoraasztalnál gyakorlunk, ő meg ismétel. Mi meg nevetünk, mikor mondja hogy tttt  vagy mmmm. Nagyon.

(címmagyarázat: Áron használja, ha mondjuk elindul egy autó vagy bekapcsoljuk a tv-t vagy zene szól és lassúbb rész után gyorsabb következik)

Szerző: gneke  2010.09.29. 22:16 1 komment

Címkék: gyerekszáj iskola andor áron adrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr352333363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napocska977 2010.09.30. 21:05:05

Hát, elgondolkoztam én is ezeken a fekete pontokon. Nekem is kicsit szigorúnak tűnik az, hogy már ilyesmikért fekete pont jár? Bár a szándékot én is értem mögötte, hogy mindenre figyeljen oda a nebuló és ez OK, jól van így, de azért pl. az a kivágós, képes dolog nekem is túlzó.
mert, hogy az Andorka (meg az ismerős kislány) otthon tényleg jó szándékkal és becsülettel dolgozott és ez azért sokat enyhít a megítélésen, szerintem, meg, ahogy írod, annyira kicsik még, most kezdték csak az egész iskolásdit, nem lehetne még 100%ot várni (szerintem később sem, de ez az én véleményem, hogy feketét én csak a szándékosságra adnék, vagy ha a házi tényleg nem készült el, de itt elkészült. Az ilyesmire elég volna talán "csak" egy dorgálás is)... Vagy én is túl "liberálisan" gondolkozom?
Mondjuk nem vagyok pedagógus, meg tudom, hogy sajnos nem minden gyerek és család ilyen lelkiismeretes, mint a Tiétek.
Remélem azért, meg tudod majd beszélni ezeket a dolgokat a tanító nénivel.
süti beállítások módosítása