Szombaton Andor szülinapi buliba volt hivatalos. Elvittem a játszóházba a kis ünnepelthez, majd anyukámékhoz menet tettem egy kis sétát. Nem volt több mint félóra, de olyan jól esett! Debrecen belvárosa készül az Adventre, hétvégén kezdődik, a díszek már felrakva, de a világításra várni kell. Áll a főtéren a Nagytemplom előtt a karácsonyfa de a díszítését még csak hétfőn kezdték el (épp láttam azt is hétfőn). Volt egy-két virágárus, akik már adventi koszorút árulnak, egyet ki is néztem ami tetszik, és végül hétfőn meg is vettem. Mert megint nem én készítem:-(

A Nagytemplom és a Kollégium közt van egy emlékkert. Annyira szerettem "fiatalkoromban", történelmi helyen, ösvényekkel, padokkal teli kis nyugalom szigete. Most nyílt meg több hónapnyi felújítás után, (persze több fa ki lett vágva. Debrecenben ez a szokás, ha valami készül az pár fa életébe kerül). A felújítás a templom mögötti részt érintette, de az egész park megújult. Talán amiatt is, mert debreceni vagyok, egyik kedvenc írónőm Szabó Magda. Ő említi talán az Ókút című regényében hogy ebben a parkban a gályarabok emlékművénél a felsoroltak közt szerepel az ő rokona is. Év elején mikor olvastam a regényt rögtön meg is akartam nézni, de akkor már zárva volt a park a munkálatok miatt. Most szombaton persze első utam az emlékműhöz vezetett és tényleg ott a név (miért ne lenne ott?), a Jablonczay.

Egyébként is szeretek sétálni, de a szombat délutáni csendes belvárosban való séta most teljesen kikapcsolt. Kellett már. Nagyon.

 

Szerző: gneke  2010.11.24. 09:07 4 komment

Címkék: debrecen szabadidő

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr562469614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cucka 2010.11.27. 19:52:02

hm :) mostanában én is "szabómagda" lázban égek, falom egyiket a másik után, valamikor kamaszlánykoromban olvastam pár regényét, de akkor nem tudtam közös nevezőre jutni velük. most viszont... annyira elvarázsolt-magával ragadott. azt hiszem, fel kellett nőnöm ahhoz, hogy meglássam a párhuzamokat, hogy be tudjam fogadni a mu8nkásságát. :)

gneke 2010.11.28. 13:51:34

@cucka: nekem az első könyvélményem tőle a Születésnap, az igazi kamaszlányos könyv, a "pöttyös könyvek" sorozatból volt. Teljesen más stílusú az a regény, mint amiket mostanság olvasok Szabó Magdától.
A Régimódi történet az egyik nagy kedvenc tőle, igaz az első 50 oldalt átolvastam párszor, elég bonyolult a család;) viszont a film nekem nem adta vissza a könyv hangulatát:-(

cucka 2010.11.28. 16:17:03

@gneke: nekem gyerekként a bárány boldizsár volt kedvenc, meg a sziget kék. A mondjátok meg Zsófikának (ezt évente egyszer még mindig végigpörgetem egy-egy olyan éjszakán), örök szerelem, aztán a für elise-el indítottam, meg a pilátussal kamaszként, és sehogy se haladtam... pár hónapja kaptam meg a naplóját, aztán ráraboltam az ókútra, most éppen régimódi történetet próbálom elhúzni-kiélvezni. szégyen és gyalázat, de 33 évesen vagyok képes szabómagdát értékelni. most viszont örökszerelem lesz, úgy érzem. :) (talán tudat alatt azért is utasítottam el magamtól, mert anyu kedvenc írója volt... )

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2010.11.29. 06:49:29

Nálam néhány éve volt Szabómagda láz. A régimódi történet nekem végül nagyon tetszett, de a filmet egyszersem bírtam megnézni. Alapból pedig tényleg kell egy alapos ráhangolódás a könyveire, de aztán már csúszik...
süti beállítások módosítása