Az őszi szünet nekünk is az itthonról kimozdulást jelentette, mégpedig mint talán említettem is G.mamához mentünk. Kocsival a D-D közötti útról kissé kell csak letérni, alig 5 km-nyi kitérő az a falu, ahol a magyar Mikulás lakik:-)

Még talán meg sem születtek a gyerekek, mikor tervezgettem, hogy egyszer majd megnézzük velük, majd mikor már megszülettek akkor azt az ideális időpontot kerestük, mikor még se nem kicsik hozzá, sem nem nagyok hozzá és még hisznek is a látványnak:-).

Aztán jött az az idő, hogy mikor tudunk oda eljutni, mert az igaz, hogy mamához menet útba esik, de ahol mi lakunk azért attól jóval messzebb van (kb 240 km) mint G.mamától. Ráadásul a Mikulás sem mindig van ott a magyar házában, idén például ma kezdte el munkáját és december 23-án be is fejezi, mi pedig legközelebb Karácsony után megyünk megint.

Ma aztán hazafelé jövet beugrottunk megnézni a Mikulás házát. Először megnéztük a rénszarvasokat, felültünk a szánra, majd a manók háza után bejutottunk a nagyszakállúhoz.

Kíváncsian  vártam a gyerekek reakcióját. Sajnos Adrikát tavaly egyik osztálytársa annyira felvilágosította Mikulás-Jézuska téren, hogy neki és így Andornak is már nem tabutéma hogy ki teszi a csizmába a cukrot-diót-mogyorót. Áronunk még kellően kicsike, nála inkább attól tartottam, nem fog-e megijedni. Adrika kb. 4-5 évesen annyira félt a Mikulástól, hogy az oviban egyik évben december hatodikán bizony beteget kellett jelentenünk.

Áronunk cseppet sem félt, bátran válaszolt, igaz a nevét nem akarta elárulni. Adrika egész jól "vizsgázott", tudta a történetet, hogy honnan is ered az egész Mikulásmítosz, büszke voltam rá. Lehetett kérdezni  Mikulástól bármit, eleinte úgy tűnt, hogy az én gyerekeimnek nincsenek kérdéseik, mindent tudnak, de szerencsére fel lehetett tenni olyan kérdést, amin még ők sem gondolkoztak el (hogy tudnak repülni a rénszarvasok?). Végül egy-egy zsákocskát  kaptunk, az idei első és egyetlen igazi Mikuláscsomagunkat.

 

Szerző: gneke  2011.11.02. 22:40 8 komment

Címkék: ünnep mikulás andor áron adrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr583349066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2011.11.03. 06:55:14

húúúú de klassz lehetett:)))) Képeket is kérek!!!!!!

gneke 2011.11.03. 11:59:34

@PBea: Sajnos a képes bizonyíték elmarad, mert sem fényképezőgép nem volt nálunk, de még a telefont is a kocsiban hagytam...Én is sajnálom, de majd legközelebb, ha megyünk még. Szerintem olyan két év múlva Nektek is érdemes lesz elmenni, akkor már Milánkát is talán érdekelni fogja, Máté pedig még elég kicsi lesz hozzá.
A honlapjukon lévő képeket tudtam volna elkészíteni, igaz a saját gyerekeimmel.

gneke 2011.11.03. 12:01:21

És még valami. Mi eléggé siettünk, hisz még hátravolt az út nagy része. De nemcsak a Mikulást láthattuk volna, hanem játszóház, Betlehem, bábelőadások, megyék karácsonyfája, Mikulás cukrászda is van a faluban. Szóval egész napos program:-)

Napocska77 2011.11.03. 12:32:15

szia!
Jajj ez szuper hely!!! Már én is néztem!
Nálunk is útba esik a pilisi mama felé meg amúgy sincs vészesen messze kocsival és már én is nagyon nézegetem, mikor mehetnénk. Talán idén eljutunk de ha nem, jövőre remélem, biztosan. (nálunk egyébként tombol a Mikulás őrület, szóval teli találat lenne)
Nem tudod, hogy "saját" ajándékot is átad e a helyszínen a Miki? Mert akkor azt is ott kaphatná meg Bocos, amit mi szántunk Neki.

gneke 2011.11.03. 13:31:29

@Napocska77: Azt most hirtelen nem tudom, de szerintem megszervezhető. Nagyon készségesen fogadtak minket, szerintem annak a hölgynek ha átadod az ajándékot, mire bejutottok a Mikuláshoz akár azt is átadhatja. De próbáld meg levélben megkérdezni, a honlapon van egy cím. És érdemes tényleg rászánnotok az időt, vagyis akár egy teljes napot. Hozzátok annyira nincs messze, mint hozzánk.
Mikuláscsomagot mindenképp kaptok, 800 ft volt a belépő, szerintem az is egységáras és azért jár a csomag. Én személy szerint sajnálom, hogy nem töltöttünk ott több időt, de apa így is a kocsiban maradt, szóval emiatt is siettünk.

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2011.11.04. 16:25:20

Nemhiába van karácsonyi kedvem, ha Ti már csomagot kaptatok... hiába lettem felnőtt, még ma is lázba hoz, ha meghallom a Mikulás-csomag papírjának csörgését :) Nagy élmény lehetett :D

gneke 2011.11.04. 18:27:03

@WildShycu: Hamarosan te is pakkot kapsz és az lesz az igazi;)

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2011.11.04. 22:32:29

hát, csak nem csergős papírban, hanem puha csomagolópapírban hangos ajándék :)
süti beállítások módosítása