Kezdem a közelmúlttal. Volt ez a február 14-i dolog, amit a gyerekek számon tartanak, jobban, mint mi ("apa, ma este vidd el anyát vacsorázni" - otthon ettünk énfőztömet) , régi olvasóim tudják, szinte minden évben van kiért rajonganiuk.  És ez évek óta ugyanaz

Andor aznap reggel hallja  a rádióban, hogy mi is van aznap. Kétségbe is zuhant, mert nem készült. Szerencsére a nővére kisegítette: talált otthon egy olyan tenyérben elférő szivecskét, ami a lufihoz hasonló, nem a gumilufi hanem az a másik, rajta felirat: Boldog V...napot!. Nem is lány lenne, ha nem lenne millió szivecskés matricája otthon, amiből egyet Andor kapott is, vagyis nem ő , hanem a kislány, aki Andorkának harmadik éve tetszik. A matrica rá lett ragasztva a szív másik oldalára, a nem feliratosra és rá lett írva, hogy "szeretlek" és "Andortól".  Rékának jobban tetszett, mint amit a vetélytárstól kapott. Öröm, bódottá.

És most jön a hosszabb lélegzetű mű. Két hete az idei félév harmadik magyar egyesénél sikerült kibuknom, épp ideje volt és csoda, hogy eddig bírtam, hogy nem kattantam még be.Itt viszont egy kis d betű miatt, nevezetesen egyik nagy folyónk nevének helytelen leírása hozta ki belőlem az állatot. Számoltam 10-ig magamban, majd hívtam az osztályfőnököt, hogy van-e lehetőség a suliban, nyelvtanból-helyesírásból korrepetálásra járni? Két egyes mellett gondolom más is aggódna. vagy nem, de én ilyen hülyemagyaranya vagyok, hogy igen. Francba a matektudással, nekem ezek átlaga egyes. Meg olyan igazságos jegyeknek is találtam, hogy 1 azért, mert nem abba a füzetbe írta a dogát, mint kellett volna, 1 azért, mert egy tulajdonnevet kisbetűvel írt, 1 harmadik egyes másik szintén hasonló dolog miatt. Na, lényeg, hogy lehetőség korrepetálásra nincs. Sebaj, következő héten szülői. Közben következő héten hétfőn,  a szülőit megelőző nap gondoltam befáradok az igazgatóhoz időpontot kérni fogadóórára, hogy legközelebb - harmadik gyerek - kerüljük már el ezeket a pedagógusokat, akik hirtelen felindulásból osztogatnak egyeseket, mert mindig épp nálunk telik be a pohár. Igazgatónő épp nem volt benn, hívjam szerdán, ki keresi, nevem megadtam.

Kedden szülői, majd fél óra kb hatszemközti beszélgetés a magyartanárral, apával, hogy mi legyen. Kicsit nehézkesen indult, de azért a végére csak sikerült házi feladatot kapnom, rendszereset, mindennapi szigorú füzetátnézéssel, heti tollbamondással majd a hétvégi házi feladatunk bemutatása hétfőn a gyerek által...Azért szerdán hívtam a sulit, időpontegyeztetésre, nevem meghallva a válasz: azt az üzenetet kapta, ha ÉN hívom, mondják meg, hogy előbb a szaktanárral kell beszélni. Mivel előző nap megtettem, ezen túl voltam, de el nem árultam magam milyen ügyben megyek majd, csak azt hogy ragaszkodok az időponthoz. Van időpont és előző nap egyébként is hallottuk a szülőin, hogy előbb a szaktanárral kell beszélni. Hát mi előbb az utolérhető osztályfőnököt kerestük...A hozzáállás mondjuk tetszett, hogy nem is tudják miért keresem az igazgatót, csak ha én hívom zavarjanak el. Jóvanna. Nem ajánlom fel akkor a havifixem nekik krétára...

Volt ám a fiúgyermek is azon a matekversenyen, amin a nővére. Hozta is a formáját. A belépési kódot nem írta fel, ez kell ahhoz, hogy a neten megnézzük a pontjait és melyik feladatot hogy oldotta meg. Hálistennek, hogy a kódlapot töltötte ki és nem fordítva, de legalább az elhozható feladatsoron is bejelölte volna, hogy melyiket választotta. De nem tette. Úgy kellett este visszaemlékezésből bekarikáznia, hogy mire emlékszik, már amit nem tippelt, mit jelölt be a válaszlapon.  Szerencsére a matektanár is tudja a kódot, bár nekünk el nem árulta, de a pontszámot igen. Nem is olyan rossz lett. Első nekifutásra. Ha jól számolom 10 jó válasz a 25-ből.

Szerző: gneke  2013.02.20. 00:00 6 komment

Címkék: andor

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr235093264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kikocs 2013.02.20. 19:35:42

... Hát, ez nagyon gáz...

gneke 2013.02.20. 22:41:19

@kikocs: Gondolom a pedagógusi hozzáállásra gondolsz. Hát Kikocs, engem az idegesített fel a legjobban, hogy amiért aggódok, hogy két egyese van a gyereknek még letolnak. Esküszöm jobb lenne felelőtlen szülőnek lenni és nem foglalkozni azzal, hogy mi van a gyerekkel. Mások is ezt teszik, és közben nem megy rá az egészségük. Nekem ez tette be a kaput összesen 4 év után - ebből másfél év rendszeres otthoni logopédia még oviskorában, majd már két és fél év sulis tanulás után, hogy kioktatnak arról, hogy mi a sorrend, meg mit aggódok én, meg mit feltételezek én. Volt egy jószándékú telefonom az OSZTÁLYFŐNÖKHÖZ, hogy van-e korrepetáló tanár, erre pár napra rá leszid a magyartanár, hogy én milyen rosszat feltételezek róla, hogy meg akarja buktatni a gyereket. Szerencse, hogy nagysokára szótértettünk, mondjuk az összes könnyem elsírtam, ennek ellenére úgy gondolom, hogy Áronnál addig megyek, míg sikerül tanítót választanom. Nem nehéz, háromból egy lesz jó abban az évfolyamban, csak ugye ezt mások is tudják.

kikocs 2013.02.21. 07:41:25

Igen, arra gondoltam. Katasztrófa.
Mondjuk azt hiszem, sokban azok a szülők tehetnek erről, akik leszarják a gyerek eredményeit, és aztán bemennek letámadni a tanárokat, el sem tudják képzelni, hogy van olyan, hogy valaki egyszerűen tényleg a közös nevelésre törekszik, ami elvileg minden iskola feladata lenne.
Remélem, hogy tudtok tényleg szót érteni, és lesz változás, ha látják, hogy te normális vagy...

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2013.02.21. 12:23:05

Huhhh, hát kitartást! És drukkolok, hogy Áronnal majd nagyobb szerencsétek legyen!
Iskola-, vagy osztályváltás az nem lehetséges?

gneke 2013.02.21. 20:51:11

@kikocs: Úgy tűnik lesz. Hamarosan írok róla.

gneke 2013.02.21. 20:52:59

@PBea: Iskolát váltani nem szeretnénk, osztályváltás pedig harmadiktól nehézkes. A "normális" osztály másik idegen nyelvet tanul, a harmadik évfolyambeli osztálynak ugyanezek a tanárai..De Kikocsnak is írtam, úgy néz ki lesz megoldás, legalábbis remélem. Írok majd róla.
süti beállítások módosítása