Áronunkra várva és nevet keresve egy aprócska gondunk volt csak ezzel a névvel: hogy van egy hétköznapi jelentése is, amitől kicsit féltem, hogy nehogy csúfolás tárgya legyen majd. Azért mégiscsak az Áron név mellett döntöttünk. Mostanában gyakran hall egy reklámszöveget a rádióban, ahol elhangzik a szövegben, hogy "kevesebb mint fél áron". Eleinte nem tudtuk ezen miért derül olyan jókat, majd rájöttünk, mikor elkezdte ismételgetni, hogy kiszúrta a szövegben, hogy Áron.

Ma délután Adrika egyik osztálytársáról beszélt, akit Ádámnak hívnak és mellesleg tetszik neki. Mai apró öröme, hogy tesiórán valamilyen gyakorlatot épp egymás mellett végeztek el. Boldogan mesélte hogy Ádám mellette volt. Áron meg összefoglalta, hogy melletted volt ádád. Eleinte nem értettem mit akar mondani, majd rájöttem: azt hitte, hogy az Ádám az az "ád" szó ragozásából jön létre. Tehát ha nekem ádám, akkor neked ádád. Még mindig akkorát tudok nevetni ezeken a kicsi fejekben lévő gondolatokon.-)

Kevésbé nevetek ha ilyesmit az iskolásaimtól hallok. Be kell látnunk, hogy Andorunk nyelvtanból nem fog sikert sikerre halmozni. Mostanában semmiképp. Az elmúlt hetek nyelvtani szabályai a következők voltak: szóvégi ó, ő, ú, ű. Ami általában hosszú, kivételek felsorolva. (anyu, apu, bábu, daru, hamu, stb). Kérdem ki az anyagot, próbálja felsorolni a szavakat. Végül abban maradtunk, hogy nem az a lényeg, hogy eszébe jusson mind a 10 szó amit kivételként felvéstek, hanem azért ismerje fel, hogy tollbamondásnál (meg mindig) tudja alkalmazni. Írtak is belőle röpdogát, ami hármas lett. Amíg nem láttam a dolgozatot, addig el sem tudtam képzelni hogyan lehet erre hármast kapni. Aztán megláttam a kijavított dogát. Gyermekünk kitűnően leírta a szabályt az ó, ő-re majd a kivétel szó után nem sorolta fel a két tanultat (no, nono). Mert a tanítónéni azt mondta ne írják le. Ennek ellenére óriási hiányjel volt odavésve, ahová a két példát kellett volna írnia. Az ú, ű végű szavakkal tényleg úgy voltam elég ha párat megjegyez a kivételekből, ahol rövid u, ü szerepel a szóvégén. Ennek ellenére talán mindet leírta, de hogyan. Na? Hosszú ú-val a végén. Mindet. Akkor már értettem miért is kapott hármast.

Szerző: gneke  2011.10.10. 23:44 Szólj hozzá!

Címkék: gyerekszáj andor áron

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr953293139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása