Ma jött hozzánk a védőnő, hozta a 18 hónapos oltáshoz a papírt. Hosszabb összfoglalóval jövő héten készülök jönni, de most egy pár szó, amiről a védőnővel beszélgettünk, ahogy ő látja Áront.

Szerinte hosszú baba, hármójuk közül a leghuncutabb, most kicsit félénk, beszédes, sok foga van. Helyeseltem. Kérdezte az étvágyát, mondtam ragyogó - gyümölcsök kétpofára - kiderült a szilva az újabb módszertani ajánlások szerint adható, de a körte is - hiába folyton változnak a szabályok. Áronunk pedig imádja a szilvát, de ennek eredménye a napi többszöri igensötét  és igenbüdös amit egyébként nevén is nevez: kaki, sőt mondja hogy büdös. (elég sokszor hallja tőlem).

Másfél éves oltás ugyanaz mint a kéthónapos, tehát ha lázas lenne akkor akár aznap is lehet - így viszont az oltással várunk egy hetet, mert amikor kapná, aznap apa épp elutazik 4 napra és ha lehet éspedig lehet tolni egy hetet, akkor inkább ezzel a lehetőséggel most élünk. Gondolkozunk még a pneumococcus elleni oltáson - ami ezzel egyszerre beadható lenne - nagyon oltásellenesek vagyunk, mi is a férjemmel, de a védőnő és a gyermekorvosunk is, eddig csupán a bárányhimlő ellenit kapták meg a gyerekek (a  nagyok). Én statisztikában gondokodom, mekkora  a valószínűsége hogy elkapja az adott betegséget illetve az oltás szövődményeként valami bajt - nos a meningococcusnál tízezerből/százezerből egy gyerek ha beteg lesz, oltási szövődmény szerintem nagyobb. Barihimlő: gyakorlatlag minden gyerek elkapja, sajnos a szövődmények egyre gyakoribbak, ezért döntöttünk a beadatása mellett. Pneumoról is most azt mondta a védőnő, hogy gyakoribb mnt a meningo - szóval gondolkozunk rajta. Ja, az mellette szól, hogy egy oltással jár, mert ha 2-3 kellene akkor azért elvből elvetném. Pedig a barihimlős is az újabb rendeletek szerint kettő szurit jelent, de ezt talán nem hagyom majd ki.

Kicsit offolok, de van még egy oltás, amin gondolkozom: Adrikát (évek múlva) és engem érint,  a HPV elleni. Erről a nőgyőgyászomat kérdeztem, kimondottan ajánlja, viszont három oltást jelent és olyan 30 ezer körül van az összege. Itt is elég nagy a tét...

Szerző: gneke  2009.09.04. 13:44 1 komment

Címkék: védőnő fejlődés áron

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr231359888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napocska77 2009.09.05. 14:14:55

szia!
jó, hogy írtad, mert én nem is tudtam, hogy lesz 18hósan is oltás.
Nálunk a 15hós következik, kicsit attól félek, mert a mellélhatásairól rosszakat hallottam.
Jó olvasni, hogy egyre ügyesebbek, önállóbak a gyerekek, a piros ponthoz gratulálok Adrikának!
süti beállítások módosítása