Mostanában családi vacsora-hétvégi közös ebéd alatt szoktunk olyat játszani, hogy gondoltam egy számot. Nem én találtam ki, hanem az iskolásaink. 0-100 közötti szám. Persze Áron is figyel és ő is mondja, hogy gondolt egy számra. A játékba így őt is belevettük, 0-10 közötti számmal. Figyeli  a nagyok kérdéseit és ő is kérdez. Vagy ő gondol és mi kérdezünk. Ez előbbire egy aranyos példa máról:

É: Gondoltam egy számot

Á: 2-nél nagyobb?

É: Igen

Á: 5-nél kisebb?

É: igen.

Á: Kisebbnél nagyobb?

É: :D:D:D

Á: Nagyobbnál nagyobb?

Itt fejeztük be. A négyre gondoltam, mert hamarosan négy éves lesz és most ez nagyon foglalkoztatja. Tegnap pl azt kezdte el emlegetni, jobban mondva határozottan kijelenteni, hogy neki Thomasos tortája lesz! Ma reggelre meg azt mondta, hogy ő azt álmodta, hogy piros tortája volt, Roarys. Mostanában egyre többször elmondja, hogy éjjel mit álmodott. Aranyos nagyon:-)

Az álmaink...Bár nem szoktam januárban, szilveszterkor újévi fogadalmakat kötni (minek egy újabb stressz mert nem tartom be?), de most egy ki sem mondott fogadalmam mégis kezd megvalósulni. Nem kell nagy dolgokra gondolni: majdnem minden nap társasjátékozok a gyerekekkel! És jut rá idő! Igaz ennek reggel van ára, mikor hatkor csörög a vekker és az este 10 körüli elalvás (gyerekeknek) kicsit késői. Áronnal a Karácsonyra kapott memóriaforgónak a sima memóriajátéka a menő (12 pár megtalálása), iskolásainkkal Cluedozunk, nyomozunk ki ölt meg kit a luxusvilla valamelyik helyiségében? Imádjuk.

Közben persze a hétköznapok is telnek. Pénteken véget ért az első félév, bizonyítványt holnap kell várnunk, Adrikáék biztos meg is kapják. Andoréba nem vagyok biztos. Zeneiskolai vizsgájuk ma zajlott, nem tudjuk a jegyet, mint megérdeklődtem ma mentek a vizsgák, utána döntenek a jegyről a vizsgáztató zenetanárok, majd következő órán tudjuk meg hányast kaptak. Érdekes volt ez a szervezés. 4-kor kezdtek, fél négyre legyünk ott. Ehhez gyerekeket 3-kor elhoztuk a suliból, ehhez nekünk 1/2 3 körül indulni kell a munkahelyről. Többet vártunk, mint ameddig a vizsga tartott. Barátnőmék ugyanezt végigjátszották azzal a különbséggel, hogy 5-kor kezdődött a vizsgája a kislányának, de nem első vizsgázó volt, mint a mi gyerekeink, hanem a tizedik...

Itthon aztán újabb szórakozás kezdődött. Áronék óvó nénije ma adta ide átmásolásra a csoportról készült fényképeket, mikulásműsor, karácsony, advent, mézeskalács készítés...Kíváncsi voltam nagyon a képekre, na meg arra, hogy Áron hogy reagál majd rájuk, magára, és vártam, hogy végre megtudom a csoporttársai nevét. Hát, igen, harmadik gyerek, alig ismerek pár gyereket a csoportjukból, azoknak is csak a keresztnevét nem a teljes nevet. Na de most! Áron szépen sorolta a neveket, vezetéknévvel. És ha magát látta felkiáltott örömében: jaj, de cuki ("cuti") vagyok!

Apropó, k hang. Pár hete elcsíptem egy szónál hogy szépen ki tudta mondani, így mostanában gyakorolgatjuk. Nem minden hang mellett ejti ki, helyette t hangot mond, vannak szavak ahol nem megy még, de van ahol nagyon szépen ejti. Ráérünk még, de jó lenne ha ennyivel is kevesebb hang javítása várna majd a logopédusnőre.

Azért mégiscsak nehezen indult ez az év. Az első 10 nap majd mindegyikén volt valami negativum. Első nap azt mondtam, ez nem lehet hogy ennyire hisztisek lesznek egész évben...másnap Áronka volt beteg, még szerencse, hogy egyébként is szabadságon lettem volna itthon, majd a munkahelyen is nehezen indultak be a dolgok, Apának rögtön túlórás héttel, azaz minden nap volt túlórája, sőt már hétvégi munkanapja is. Ó,  a technika. Egyik általam olvasott blogban a napokban olvastam, hogy más sem szereti a folytonos változásokat. Nálunk (munkahelyen) most új a nyomtató és új lett a számítógépem, tudom ez másnak nem nagy dolog, de nekem szokni kell az új dolgokat. Pedig még azt sem mondanám, hogy régimódi vagyok, mert ez tényleg egyáltalán nem jellemző rám, meg a modern dolgokat is igazán szeretem, de ha a mindennapokban a megszokott rutinomban valami hátráltat, azt nem szeretem. De majd megszokom, csak közben értékes időm vész el.

Idő. Tegnap olvastam, hogy a gyerekek utáni pótszabadságot ettől az évtől mindkét szülő igénybe veheti. Annyira örültünk neki! 7-7 nap mindkettőnknek. Ma hallottam, hogy a közös munkahelyünkön már próbálják felülírni a munka törvénykönyvét...Gondolom nem tehetik meg, de addig sem felhőtlen az öröm.

Mai örömhír. Egyik nekem nem közvetlen munkatársam mesélte ma, hogy a férjem tegnap nagyon dicsért neki, most nem részletezem de egy 15 éves történetről van szó, amit elmondott annak a kollegának. Aki ma nekem ezt elmondta, hogy ott sem voltam de milyen szépen, lelkendezve mesélt rólam a férjem. Más kolleganőtől is hallottam már, hogy mielőtt visszajöttem dolgozni és tudták hogy ide kerülök, ahol most vagyok, már nagyon vártak, mert az én férjem mindig olyan szépeket mondott rólunk, a gyerekekről. Olyan jó volt hallani mástól is, ma is ezt:-). Házasságunk 14. évében.

 

 

 

 

Szerző: gneke  2012.01.17. 23:19 4 komment

Címkék: munka család gyerekszáj iskola óvoda hegedű

A bejegyzés trackback címe:

https://gaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr253572378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsibrák 2012.01.21. 20:30:05

Jól esett egy kicsit visszaolvasni a mindennapjaitokba. Megnőttek a gyerekek :) Szerelmes levél, számolós játék, amiben már Áron is részt vesz...
Nagyon tetszik nekem az is, ahogy a férjedről írsz és az, ahogy ő beszél rólad! Csak így tovább!
Otthoni gyakorlásra itt találhatsz még hasznos hangjavító gyakorlatokat:
zsibrak.multiply.com/tag/logop%C3%A9dia

Szeretettel,
zsibi

gneke 2012.01.21. 22:49:26

@Zsibrák: Szia Zsibi!
Én meg annak örülök nagyon, hogy olvashatok újra Rólatok! Annyira jókat mosolygok a Ti Áronotokon, bár volt kitől örökölnie a jó humorát:D
Úgy néz ki, hogy nem fogjuk elkerülni a mi Áronunkkal sem a logopédiai fejlesztést, néhány hangot nem úgy ejt, mint kellene. Köszönöm az ajánlott oldalt!

szulokiskolaja · http://www.szulokiskolaja.hu 2012.01.24. 11:18:46

sziasztok!
Üdv!
Éppen a pótszabadság rejtélyes értelmezése után kutakodtam, amikor olvastam, hogy Ti is úgy értelmezitek, hogy mindkét szülőnek jár külön-külön.
Szerintünk éppen hogy nem!!! Valaki elkezdte ezt terjeszteni, miközben a törvényben ez nem is szerepel.
Olvasd el kérlek a bejegyzésünket:

www.szulokiskolaja.hu/HR_tanacsado/2012/01/19/szabadsag_az_uj_munka_torvenykonyveben

Ezek után Te hogy gondolod?
köszi, Timi

gneke 2012.01.24. 22:17:31

@szulokiskolaja: Kedves Timi! Ez az első cikk amit Te ajánlottál, amiben arról van szó, hogy ez egy téves infó.
Van viszont rengeteg olyan cikk, ami egyértelműen leírja, hogy mindkét szülő igénybe veheti. Sajnos épp azt nem találtam meg most a neten, amiben a példa is szerepel, miszerint egy gyerek után két nap jár az anyának és az apának is. Pedig akkor kezdtünk örülni, mikor példa támasztotta alá a számunkra jó hírt. Azért a teljesség igénye nélkül pár cikk:
www.munkaugyiforum.hu/blogbejegyzesek/anyukanak-es-apukanak-is-egyarant-jar-a-potszabadsag-2012-januar-1-tol
www.ber-tb-cafeteria.eu/2012/01/14/gyermekek-utan-jaro-potszabadsag-2012-mindket-szulonek/
vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20111214-szabadsag-munkaido-fizetes-a-munka-torvenykonyvenek-valtozasai-2012.html
http://szuloklapja.hu/baba/body/cikkek_new.php?valasztas=teljes_cikk&cikk_id=1018&tema_id=&id=1018%20&cikk_cime=Munka-torvenykonyve-2012-%96-potszabadsag-jar-az-apanak-is!
A legutóbbi hivatkozással mondjuk nem értek egyet, mert abban azt írják, hogy eddig csak az anyáknak járt..ez nyilvánvalóan nem igaz, mert nem az anyának járt, hanem aki igénybevette...
Mivel egy többezer dolgozót foglalkoztató cégnél "multinál" dolgozunk,férjem is, én is, így biztos vagyok benne, hogy annyit fogunk tudni igénybevenni, amennyi jár.
Annyit még megírok, de több szót erről itt a blogban nem szeretnék írni, nem erről szól, hogy végül 7 napot vagy 7-7 napot kapunk.
Üdv,
gneke
süti beállítások módosítása